Návštěva Terezína a výstup na horu Říp

26. května 2015 v 22:47 | Marie |  Deník
Ahoj, slíbila jsem Vám, že články budu vydávat v úterky, čtvrtky a neděle. Takže dneska se událo opravdu hodně věcí a je úterý! Takže myslím, že je o čem psát.

Už včera večer jsem věděla, že budu muset jít spát brzy. Dnes jsme totiž jeli do Terezína. Škola objednala autobus, ale čekat na něj jsme museli už v 6:50 ráno. No, jenže já spolehlivě ponocovala až do 23:00, takže ráno jsem se budila tím, že jsem si umyla obličej ledovou vodou. A ono to pomohlo! :D . No, z domu jsem vyrazila celkem včas, nehledě na to, že autobus vyjížděl až v 7:15. No, ale to je vedlejší. Když autobus přijel, všech 50 lidí se hrnulo před sebe, aby zabrali co nejlepší místa. Jenže...měli smůlu :D . Jakožto deváťáci jsme měli přednost, taže jsme zabrali zadní část autobusu a osmákům, sedmákům a šesťákům nezbylo nic jiného, než se sednout před nás, kde je hlídal učitelský dozor. Zatím, co oni nesměli udělat nic, my v zadu v autobusu blbli, mávali na řidiče na dálnici a v podstatě jsme si dělali, co jsme chtěli. Hned ze začátku, co jsme vjeli na dálnici jsme uvízli v koloně. Celých 30 minut jsme jeli tempem šneka a snažili se nějak dostat pryč. No, to se ale povedlo až za centrem Prahy. Jeli jsme něco kolem dvou hodin, když jsem si řekla, že by nebylo špatné, kdybych se mrkla na GPS v mobilu, abych zjistila, jak dlouho ještě pojedeme. No, zbýval ještě dlouhý kus cesty, ale přibližovali jsme se celkem rychle.
Když jsme dorazili do Terezína, myslím, že na každého padla tíživá atmosféra, kterou je město obklopené. Tuto podivnou auru ještě podporoval déšť, ketrý se pomalu spustil. Nicméně prohlídka byla velmi zajímavá. Už jednou jsem v Terezíně byla, takže jsem věděla, co od toho čekat, jenže na tohle si prostě nikdo nikdy nezvykne. Bylo to prostě drsný. Ty cely a celkově celý ten areál. Ani jsem něměla chuť něco fotit, dělalo se mi z toho špatně. Když bylo konečně po prohlídce, tak učitel dostal skvělý nápad, že se půjdeme (pěšky) posívat na soutok Labe a Ohře. No, nebylo by totak hrozné, kdyby jsme nešli lesem a po polních cestách, kde byla pěkne vysoká tráva a já čekala, kdy uvidím hada, nebo cokoliv podobného. Když jsme došli k úseku, kde se řeky slévají, rozhodlo se, že si i pěšky zajdeme do restaurace, kam jsme měli jít na oběd. No, říkat tomu restaurace, nevím :D . U stolu jsem si sedla k ségře a dalším čtyřem kamarádkám. Měli jsme na výběr. Buď jsme si mohli dát řízek, nebo smažák. No, já si yvbrala smažák, jako všichno statní. Už dost hrozné bylo, že jsme museli čekat 20 min na to, než se nás zeptali, co chceme k pití. Takže abych to shrnula. Kofola ředěná s vodou, smažák ušel, brambory rozvařený, tatarky jak..., obsluha příšerná a restaurace? Ani náhodou. Ledatak přestavěná hospoda. Fuj. Ještě jsme jim povolili slánku a pepřenku :D .
No, jako další cíl byla hora Říp. Když jsme došli až na konec asfaltové cesty, kde se rozbíhaly pěšiny na všechny strany, rozdělili jsme se na skupiny, ve kterých jsme se co nejrychleji pokoušeli dostat k rotundě. Ostatní šli tou hlavní cestou, ale já, ségra a další skupinka lidí jsme našli jednu pěšinku, která vedla za stromy a vypadala celkem neškodně. No, než do té doby, než jsme vyšli pár metrů. Cesta se začala prudce zvedat a my za chvíli lezli skoro po čtyřech :D . Ještě, že tam byli stromky, kameny a kořeny, kterých jsme se chytali. Když jsme si mysleli, že jsme konečně vylezli nahoru, zjistili jsme, že se za námi táhne ještě strmější cestička. Když jsme i tu po chvíli vyšli, byli jsme první u rotundy. Na Říp jsme vyšli za 17 minut. Když jsme si odpočinuli, učitelé dostali nápad, že se všichni chytneme za ruce a zkusíme rotundu obejmout. A ono se to podařilo! :D Učitelka vše nafotila a moho se vyrazit zpět k autobusu.
Cesta zpět byla kratší, ale zábavnější. Zase jsme mávali na řidiče na dálnici a zase jsme dělali blbosti, ale ani jedné věci nelituji, život se musí užívat a dnešní den byl vážně skvělý. Tady je pár fotek, co jsem vyfotila, tak snad se budou líbit. Ve čtvrtek ahoj :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.